مسابقه جادوي صدا از شبكه 3 سيما

اخبار و اطلاعيه هاي گروه شركت هاي MASS

مسابقه جادوي صدا از شبكه 3 سيما


منبع خبر: مسابقه جادوي صدا از شبكه 3 سيما


برنامه "جادوي صدا " مسابقه استعداد يابي در زمينه گويندگي و دوبله در شبكه 3 سيما در 28 قسمت آغاز به كار كرده است، كه از بين تقريبا 8،000 داوطلب مربوطه در سراسر كشور اين برنامه آغاز مي گردد.

 مسابقه جادوي صدا به تهيه كنندگي حسين حسين خاني است و زمان پخش برنامه جادوي صدا به اين صورت است كه هر شب ساعت 20 و 45 دقيقه از شبكه سه پخش مي شود.

داوران مسابقه جادوي صدا به شرح زير است :

منوچهر والي زاده
مينو غزنوي
فريبا رمضان پور
ژرژ پطرسي
مريم شيرزاد
منوچهر زنده دل
سعيد مظفري
نصرالله مدقالچي
بهرام زند
جلال مقامي
شهلا ناظريان
چنگيز جليلوند
زهره شكوفنده
حسين عرفاني

بعد از يك سال و از ميان 8000 نفر

مسابقه « جادوي صدا »  سال گذشته در شبكه سه سيما طراحي و طي فراخواني كه ابتداي سال گذشته منتشر شد، 8000 نفر براي شركت در اين مسابقه ثبت نام كردند . چند قطعه فيلم از طريق سايت شبكه سه در اختيار علاقه مندان به شركت در مسابقه جادوي صدا  قرار گرفت و افراد بعد از دوبله، فيلم ها را به عنوان نمونه كار در اختيار برگزاركنندگان مسابقه قرار دادند . بر اساس توضيحات حسين خاني، نزديك به 8000 فيلم دوبله شده توسط علاقه مندان، با همكاري واحد دوبلاژ صدا طي چهار ماه بررسي شد و برترين ها براي يك رقابت حضوري كه پيش از ضبط برنامه برگزار شده بود، انتخاب شدند . اين تهيه كننده درباره برگزاري اولين رقابت شركت كنندگان و نحوه توليد برنامه گفت : از ميان علاقه مندان به شركت در اين برنامه، 200 نفر توانستند بيشترين امتياز را از هنرمندان واحد دوبلاژ دريافت كنند . اين افراد از سراسر ايران به تهران آمدند و در يك رقابت حضوري شركت كردند كه در نهايت از بين آن ها 54 نفر شامل 27 خانم و 27 آقا به برنامه تلويزيوني « صداي جادو »  راه يافتند.

انتخاب صداي جادويي

شركت كنندگان مسابقه « جادوي صدا » در گروه هايي شامل دوبلورهاي خانم و آقا شركت مي كنند تا اين كه در نهايت دو گروه شامل چهار شركت كننده كه دو خانم و دو آقا هستند، به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كنند . در نهايت يك نفر به عنوان برنده نهايي انتخاب خواهد شد.

برنده نهايي قرار نيست جايزه ويژه اي دريافت كند، اما به گفته تهيه كننده « جادوي صدا » مديران تلويزيون بدشان نمي آيد از استعداد و توانايي برخي از بهترين هاي اين مسابقه در واحد دوبلاژ استفاده كنند.

حسين خاني درباره جايزه فرد برنده توضيح داد : ما براي برنده جايزه نقدي درنظر نگرفته ايم و حتي بار ها در فراخوان برنامه اعلام كرده ايم كه اين برنامه صرفا يك مسابقه تلويزيوني است كه به هيچ عنوان تعهدي براي استخدام و همكاري با برگزيدگان نداريم . شركت كنندگان هم اين موضوع را پذيرفته اند . براي بسياري از آن ها جايزه هم اهميت ندارد و همين كه بتوانند استعداد و توانايي هاي خود را به نمايش بگذارند، راضي هستند.

آموزش در 2 مرحله

 مسابقه جادوي صدا را مي توان نوعي آكادمي تلويزيوني براي دوبله هم دانست . شركت كنندگان در اين برنامه دوبار آموزش دوبله را پشت سر مي گذارند؛ همه شركت كنندگان پيش از شروع تصويربرداري در يك كارگاه چهار روزه شركت كردند . در اين كارگاه كه با مديريت سعيد مظفري دوبلور پيشكسوت كشورمان برگزار شد، برخي مطالب آموزشي به شيوه سمينار در اختيار 54 شركت كننده قرار گرفت و برخي مطالب نيز در جلسات تكنفره طرح شد . همچنين چهار نفر برگزيده در مرحله نيمه نهايي، پيش از رقابت در مرحله نهايي، يك دوره آموزشي كوتاه با حضور زهره شكوفنده و محمود قنبري را پشت سر مي گذارند.

جوانان و پيشكسوتان به موازات هم

بر اساس توضيحات تهيه كننده  مسابقه جادوي صدا ، تكريم و تجليل هنرمندان پيشكسوت در كنار رقابت استعدادهاي جوان يكي از مهم ترين اهداف اين برنامه بوده است.

حسين خاني درباره اهداف اين برنامه گفت : دكتر پورمحمدي معاونت سيما و دكتر غلامرضا ميرحسيني مدير شبكه سه، اين برنامه را به نيت تكريم و تجليل پيشكسوتان طراحي و برنامه ريزي كرده اند، چرا كه بسياري از اين هنرمندان سال هاي سال در عرصه دوبله هنرنمايي كرده اند اما زحمتشان كمتر ديده شده است . همچنين برخي از هنرمندان بزرگ عرصه دوبله دار فاني را وداع گفته اند، اما صدايشان همچنان با ما و برايمان خاطره انگيز است . به همين دليل به موازات رقابت جوانان با يكديگر و ايجاد بستري براي نمايش استعدادهاي جوان، از پيشكسوتان و رفتگان اين عرصه هم تجليل مي كنيم . طبق توضيحات اين تهيه كننده، در هر قسمت از برنامه « جادوي صدا » ياد و خاطره يكي از هنرمنداني كه دار فاني را وداع گفته، زنده مي شود و يكي از پيشكسوتان اين عرصه مورد تجليل قرار مي گيرد و نيز به بهانه سوالات اين مسابقه، جوان ترهاي عرصه دوبله هم مطرح و نمونه كارهايشان معرفي مي شود.

بهترين ها در مسند داوري

در  مسابقه جادوي صدا ، مي توان صاحبان ستاره هاي خاطره انگيز را ديد؛ آن ها نشسته بر صندلي قضاوت توانايي و استعداد شركـت كنندگان را بررسي مي كنند.

حسين خاني درباره داوران اين برنامه گفت : در مرحله اول داوران جوان و پيشكسوت در كنار هم داوري رقابت ها را به عهده دارند و در مرحله نيمه نهايي بزرگاني چون بهرام زند و نصرالله مدقالچي داوري شركت كنندگان را به عهده خواهند داشت . در حال حاضر منوچهر والي زاده، فريبا رمضان پور و مينو غزنوي رقابت آقايان شركت كننده را قضاوت مي كنند و داوري  مسابقه جادوي صدا خانم ها به عهده ژرژ پطرسي، مريم شيرزاد و منوچهر زنده دل است.

مشاركت مخاطب

در  مسابقه جادوي صدا به عنوان يك مسابقه استعداديابي، مخاطبان در حال حاضر سهمي در انتخاب بهترين صدا ها ندارند . به گفته حسين خاني، مشاركت مخاطبان نيز مد نظر بوده و به اين منظور يك اپليكيشن هم طراحي شد، اما لازم بود  مسابقه جادوي صدا  زنده باشد تا مخاطبان بتوانند هر هفته در انتخاب بهترين ها مشاركت كنند و برگزاري يك مسابقه دوبله به صورت زنده كار ساده اي نبود.به نظر مي رسد تماشاگران بايد به انتخاب هاي داوران و متخصصان دوبله راضي باشند اما حسين خاني اميدوار است در مرحله نيمه نهايي امكاني فراهم شود كه تماشاگران  مسابقه جادوي صدا  بتوانند در انتخاب بهترين دوبلور سهم داشته باشند . اين امكان در دست بررسي است و از آنجا كه هنوز مرحله پاياني تصويربرداري نشده، فرصت برگزاري رقابت هاي مردمي وجود دارد.

آموزش مستمر در كنار استادان دوبله

سعيد مظفري كه مديريت كارگاه آموزشي   مسابقه جادوي صدا  را به عهده داشته، معتقد است برگزاري مسابقه در حوزه دوبله حتما جذاب است اما اگر قرار باشد از بين شركت كنندگان افرادي وارد دنياي دوبله شوند، لازم است فرصت آموزش و تمرين بيشتر براي برگزيدگان فراهم شود.اين پيشكسوت عرصه دوبله، درباره شركت كنندگان در مسابقه « جادوي صدا » گفت : در ميان آن ها افرادي با توانايي هاي متفاوت ديدم، اما مساله اصلي اينجا بود كه بسياري از آن ها نقش هايي را دوبله مي كردند كه متناسب با صدايشان نبود به نظرم بهتر است اين افراد در كنار هنرمندان دوبله اين حرفه را بياموزند و به مرور زمان با تمرين هاي مناسب حرفه اي بشوند.به اعتقاد مظفري در چنين مسابقه اي، جايزه و برنده شدن ملاك نيست و شركت كنندگان ترجيح مي دهند جذب بازار كار شوند و اين جز با تمرين و تلاش مستمر به نتيجه نمي رسد.

شرايط ثبت نام و فراخوان  مسابقه جادوي صدا به شرح زير بوده است.

ثبت نام از علاقمندان به رقابت هنر دوبله و گويندگي فيلم براي شركت در مسابقه جادوي صدا آغاز شد .

به گزارش روابط عمومي شبكه سه سيما ، فراخوان شركت در  مسابقه جادوي صدا از طريق پخش كليپ ، زير نويس تلويزيوني و سايت شبكه سه از امروز شروع شده است .علاقمندان براي شركت در اين رقابت مي توانند به سايت شبكه سه به آدرس tv3.ir مراجعه نمايند .

سري دوم  مسابقه جادوي صدا  به تهيه كنندگي حسين حسينخاني كاري از گروه اجتماعي شبكه سه سيماست كه در ۲۰ قسمت ۶۰ دقيقه اي، قرار است بهار ۹۶ از شبكه سه سيما پخش شود.

در اطلاعيه جادوي صدا آمده است : هنر و فن دوبله و گويندگي فيلم در ايران علاقمندان بي شماري به ويژه در بين جوانان دارد ، با توجه به اهميت اين هنر و خيل مشتاقان دوبله در سراسر كشور و نيز استقبال گسترده مردم و مخاطبان از سري اول برنامه مسابقه جادوي صدا كه در بهار سال جاري ( فروردين و ارديبهشت ۹۵ ) از شبكه سه سيما پخش شد ، گروه اجتماعي اين شبكه تصميم به تهيه و توليد سري دوم اين مسابقه براي پخش در ايام نوروز ( بهار ۹۶ ) دارد . لذا مانند سري نخست از علاقمندان به شركت در مسابقه ثبت نام بعمل مي آيد .

حداقل تحصيلات : دانشجو اين مسابقه محدوديت سني ندارد پايان مهلت ثبت نام ۱۰ مهر ماه مي باشد برنامه جادوي صدا و شبكه سه سيما هيچگونه تعهدي براي جذب و بكارگيري شركت كنندگان در مسابقه نخواهد داشت . اما سازمان صداوسيما صرفا در صورت نياز مي تواند به تشخيص كارشناسان خود از بين شركت كنندگان ، برخي از ايشان را براي همكاري موردي انتخاب كند .

نحوه ثبت نام و شركت در مسابقه جادوي صدا :

ثبت نام و ارسال آثار به دوشكل صورت مي گيرد :

الف – دوبله به جاي بازيگر يا شخصيتي از فيلم هايي كه در سايت قرار گرفته .

در اين بخش شركت كنندگان بايد يك يا چند فيلم از فيلم هايي كه در سايت قرار داده شده را دانلود كرده و به جاي شخصيت مشخص شده صحبت كنند و فايل صوتي دوبله خودشان را براي ما ارسال كنند.

ب – بخش آزاد

در اين بخش شركت كنندگان بايد يك دقيقه از يك فيلم دلخواه را جدا كرده و به جاي يكي از شخصيت ها صحبت كنند و فايل تصويري دوبله خودشان را ارسال كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.