فتوشاپ چيست و چه كاربردهايي دارد

اخبار و اطلاعيه هاي گروه شركت هاي MASS

فتوشاپ چيست و چه كاربردهايي دارد

 

فتوشاپ چيست و چه كاربردهايي دارد

فتوشاپ يك نرم افزار ويرايشگر حرفه اي است و توسط Adobe Systems توسعه يافته كه براي ساختن عكس ها بكار مي رود علاوه بر اين Adobe Acrobat يكي از مهمترين توليدات نرم افزاري است كه توسط Adobe System توليد شده است .همه كساني كه با گرافيك كامپيوتري سرو كار دارند ، به نوعي محتاج اين نرم افزار هستند . فتوشاپ ابزاري ست براي همه كساني كه در كامپيوتر با گرافيك ثابت و حتي متحرك سرو كار دارند . گرافيست ها ، ناشرين كتب و مجلات ، چاپخانه ها ، شركت هاي تبليعاتي ، طراحان سايت ، عكاس ها ، نقاشان هنري طراحان نرم افزار ها ، انيميشن ساز ها و … . به فتوشاپ احتياج دارند . فتوشاپ در عصر تكنولوژي امروز يك نرم افزار حساب نمي شود بلكه يك صنعت به شمار مي آيد . نرم افزار Adobe Photoshop محبوب ترين برنامه براي ايجاد و اصلاح تصاوير است و همچنين يكي از محصولات با ارزش شركت Adobe مي باشد . اين نرم افزار اجازه مي دهد تا كاربران تصوير خود را به راحتي دستكاري ، برش و تغيير اندازه دهند . اين نرم افزاربيشتر در ميان عكاسان و طراحان گرافيك حرفه اي محبوب است . اگر چه فتوشاپ براي ويرايش عكس ها و پرينت طراحي شده ، اما فتوشاپ به طور فزاينده اي براي توليد عكس مخصوص وب استفاده مي شود . فتوشاپ همچنين ارتباط قوي با ديگر نرم افزار هاي Adobe براي ويرايش ، ساخت انيميشن و CD هاي آموزشي دارد . فايل ها در فرمت اختصاصي فتوشاپ ( PSD ) مي تواند به Image Ready ، Illustrator ، Premiere، After Effects و Encore DVD منتقل سود و بالعكس ، از آن ها به فتوشاپ منتقل شود .

كلاس فتوشاپ دوره فتوشاپ آموزش فتوشاپ آموزش تخصصي فتوشاپ آموزش تخصصي فتوشاپ مقدماتي نا پيشرفته

فتوشاپ’ ، امروز محبوب ترين نرم افزار در ميان كاربران است كه لايه ها ، فيلتر ها ، براش ، متن ، اشياء ۳D ، فيلم ها ، و غيره را پشتيباني مي كند .در آغاز، فتوشاپ به عنوان “نمايش” براي نشان دادن تصاوير سياه و سفيد در يك صفحه نمايش تك رنگ شناخته شده بود .در سال ۱۹۸۷، توماس نول ، يك دانشجوي دكترا در دانشگاه ميشيگان موفق به نشان دادن تصاوير سياه و سفيد در ۱ بيتي صفحه نمايش سياه و سفيد شد .سپس برادرش جان نول ، كه مسئول بخش جلوه هاي ويژه براي سبك صنعتي و سحر و جادو در ۱ فيلم جنگ ستارگان بود آن را به عنوان يك تصوير برنامه ويرايش كامل توسعه يافته معرفي كرد . از اين رو آن را به نمايش ‘نامگذاري كرد .برادران نول تصميم به تغييرنام ونمايش اين نرم افزار گرفتند .حال در سال ۱۹۸۸، برادران نول شروع به فروش عكس و نرم افزار تجاري كردند و براي اين منظور آن ها نام نرم افزار را به “فتوشاپ” تغييردادند .در سپتامبر سال ۱۹۸۸، يك قرارداد بين برادران نول و Adobe زده شده . تمام حقوق فتوشاپ به ادوبي فروخته شد . برادران نول كارخود را با فتوشاپ آغاز كردند و اولين نسخه فتوشاپ ۱٫۰ در سال ۱۹۹۰ منتشر شد .

كلاس فتوشاپ دوره فتوشاپ آموزش فتوشاپ آموزش تخصصي فتوشاپ آموزش تخصصي فتوشاپ مقدماتي تا پيشرفته

كاربرد هاي فتوشاپ

كاربرد هاي فتوشاپ بخش عمده اي از محيط اطراف ما رو در بر گرفته ، عكس هاي پرسنلي ، پوستر هاي تبليغاتي ، كارت هاي ويزيت ، بنر ها ، سربرگ ها ، رابط گرافيكي نرم افزار ها ، جلد نشريات ، تيتراژ فيلم ها ، محيط گرافيكي سايت ها و…. . همگي براي زيباتر شدن و حتي به وجود آمدن ، بايد يك بار از زير دست هاي هنرمند فتوشاپ عبور كنند.

فتوشاپ را مي توان جزو نرم افزارهاي Bitmap به حساب واين بدين معناست كه سيستم اين نرم افزار بر اساس Pixel ساخته شده است و در واقع فايلهاي گرافيكي از تجمع اين نقاط شكل مي گيرند لذا اگر تصاوير در اين برنامه بزرگ شوند حالت پله مانند در آن به وضوح مشخص خواهد بود . دوره Photoshop نيز يكي از دوره هاي بسيار مهم در زندگي همه افرادي است كه با كامپيوتر سر و كار دارند . چه رشته شما كامپيوتر باشد و چه نباشد، به كار روي عكس نياز خواهيد داشت . يكي از شيرين ترين دوره هايي كه خواهيد گذراند، مطمئناً دوره فتوشاپ خواهد بود .

دوره آموزشي نرم افزار فتوشاپ يكي از قديمي ترين و پركاربرد ترين نرم افزارهاي سيستم هاي كامپيوتري مي باشد و اگر شما در زمينه طراحي و عكاسي كار مي كنيد يا در زمينه انيميشن و نرم افزارهاي سه بعدي و يا اگر آتليه داريد و … . زمينه ي كاري نرم افزار فتوشاپ خيلي زياد است و مثال هاي زيادي از كاربردهاي مختلف آن مي شود بيان كرد . اهداف نصب و راه اندازي برنامه فتوشاپ بررسي ديدگاه گرافيكي دانشجو و شناخت متد هاي گرافيكي كار با عكس و تصاوير و توانايي بر تصوير كشيدن ايده هاي گرافيكي ويرايش و بازسازي و ترميم عكس ايجاد جلو ه هاي ويژه روي تصاوير استفاده از ترفند هاي فتوشاپ براي بهبود و تسريع كار پروژه هاي عملي طراحي پوستر ، كاتالوگ ، بروشور ، كارت ويزيت و.. .

كلاس فتوشاپ دوره فتوشاپ آموزش فتوشاپ آموزش تخصصي فتوشاپ آموزش تخصصي فتوشاپ مقدماتي نا پيشرفته

سوالات متداول درباره فتوشاپ آيا من به فتوشاپ نياز دارم؟

اين به خود شما بستگي دارد كه از فتوشاپ چه مي خواهيد، ويرايش عكس هاي شخصي تان يا طراحي تصاوير مورد نياز پروژه دانشجويي تان يا به عنوان يك شغل و ... به آن فكر مي كنيد . اين را به شما بگويم كه فتوشاپ اين خاصيت مهم را دارد كه مي توان از آن به اندازه ي نياز بهره گرفت . حال اين يعني چه؟ يعني اينكه به طور مثال شما فقط مي خواهيد از فتوشاپ در طراحي چند عكس مورد نياز در يك تحقيق استفاده كنيد؛ در اين صورت شما نيازي به يادگيري مطالب زيادي نداريد نسبت به كسي كه مي خواهد از طريق فتوشاپ شغلي به دست آورد . در نتيجه اينكه من مطمئنم شما كه اين مطلب را مي خوانيد از يادگيري فتوشاپ ضرر نمي كنيد . چرا؟ چون كه با كامپيوتر و اينترنت سر و كار داريد پس به راحتي مي توانيد كار با تصاوير را به توانايي هايتان اضافه كنيد.

ايا مي توانم از فتوشاپ درآمدي داشته باشم يا با آن شغلي به دست آورم؟

چرا نمي شود . اما بايد در نظر گرفت كه : يا شما جزو افرادي هستيد كه شغلي ( كه لازمه اش فتوشاپ است ) را به هر صورتي سراغ داريد، مثلا از طرف يكي از آشنايان به شما پيشنهاد شده است و فقط مي خواهيد فتوشاپ را ياد بگيريد و بلافاصله مشغول كار شويد . دراين مورد كه مشكلي نيست.اما اينكه شغلي به شما پيشنهاد نشده است و فقط به دلايل متعددي ( مانند علاقه و ... ) به فكر اين هستيد كه در آينده با استفاده از اين نرم افزار كاري به دست آوريد . در اين مورد بايد حواستان جمع باشد كه بهتر است قبل از يادگيري يا در طول يادگيري به فكر پيدا كردن كار مناسبتان هم باشيد.

كلاس فتوشاپ دوره فتوشاپ آموزش فتوشاپ آموزش تخصصي فتوشاپ آموزش تخصصي فتوشاپ مقدماتي نا پيشرفته

در چه مدت مي توانم فتوشاپ را ياد بگيرم؟

اين مورد هم بستگي دارد به عواملي مانند : معلومات كامپيوتري تان، استعداد يادگيري تان، سطح زبان انگليسي تان، مدت تمرين و يادگيري و موارد ديگر . در كل اين را به شما بگويم كه اگر شما جزو افرادي هستيد كه كار مقدماتي با كامپيوتر و نرم افزار ها را بلد هستيد و سطح زبان انگليسي تان هم معمولي است پس شما مي توانيد به راحتي فتوشاپ را ياد بگيريد .

آيا فتوشاپ براي من كافي است؟

اين را اول بگويم كه تصاوير دو نوع هستند : 1- پيكسلي ( pixel ) 2- برداري ( vector )

فتوشاپ همان طور كه در بالا اشاره شد يك نرم افزار پيكسلي است . يعني با عكس هاي پيكسلي كار مي كند و اگر هم يك عكس برداري در آن وارد كنيد، آن را به پيكسلي تبديل مي كند. ( در آينده يك مطلب به طور كامل در اين موضوع خواهم نوشت ) اگر در كارتان به كار با تصاوير برداري نياز پيدا كرديد بايد به نرم افزار هاي برداري ( مانند Corel DRAW ) هم مراجعه كنيد . اما نگران نباشيد براي كسي كه فتوشاپ را در حد خوبي ياد بگيرد، اگر به صورت جزئي به اين گونه نرم افزار ها نياز پيدا كند، مي تواند نياز خود را بر طرف كند.

چه برنامه هايي رقيب فتوشاپ هستند؟

كاملا واضح است كه فتوشاپ در نوع خود، رقيب جدي ندارد . مگر اينكه نرم افزار هايي كه جديدا ارائه شده و بيشتر به خاطر راحتي و جم و جور بودن معروف شده اند، يا مثلا حجم آن ها كم است؛ اين نرم افزار ها بيشتر به درد كساني مي خورد كه نياز شان با كار با آن ها بر طرف مي شود.

چرا فتوشاپ اينقدر معروف است؟

فتوشاپ يك نرم افزار اصيل و در عين حال به روز است . از گذشته تا به حال، اكثر يا مي توان گفت همه ي ويرايشگران تصاوير اعم از عكاسان، طراحان، گرافيست ها، هنرمندان، دانشجويان و .. . از فتوشاپ در طراحي يا ويرايش عكس هاي خود استفاده كرده اند . به همين دليل نرم افزار فتوشاپ اينقدر محبوب شده است تا جايي كه وقتي مي خواهيم بگوييم يك عكس دستكاري شده است، مي گوييم فتوشاپي است.

آيا در كنار فتوشاپ به نرم افزار ديگري هم نياز هست؟

فتوشاپ يك نرم افزار پايه و قدرتمند است كه هرچه از قدرت آن بگوييم كم است؛ كافي است سري به گوگل بزنيد و عكس هايي كه با فتوشاپ طراحي شده اند را جستجو كنيد، آن وقت واقعا شك مي كنيد كه آيا اين عكس ها با فتوشاپ طراحي شده اند! در كل در كنار فتوشاپ به نرم افزار ديگري نياز نيست مگر اينكه گاهي اوقات شما مي خواهيد كاري را كه انجام آن با فتوشاپ 10 دقيقه طول مي كشد، با يك نرم افزار ديگر، 1 دقيقه اي انجام دهيد . كه اين جور نرم افزار ها معمولا كوچك و كار راه انداز هستند.

كلاس فتوشاپ دوره فتوشاپ آموزش فتوشاپ آموزش تخصصي فتوشاپ آموزش تخصصي فتوشاپ مقدماتي نا پيشرفته

آيا بعد از يادگيري فتوشاپ، كار تمام است؟

در طول يادگيري فتوشاپ به سطحي مي رسيد كه ديگر نيازي به آموزش هاي كار كردن با فتوشاپ نياز نداريد؛ فقط مي ماند خلاقيت . چيزي كه شايد اكثر فتوشاپ كاران به آن توجه نمي كنند . بدست آوردن اين خلاقيت هم بستگي دارد به ذوق هنري شما و اينكه چقدر با مفاهيم هنري آشنا هستيد و آن را دنبال مي كنيد . اين نكته هم قابل ذكر است كه كسي كه فتوشاپ و يا در مرحله ي بالا تر گرافيك كامپيوتري را فرا گرفته، هيچ گاه نبايد به طرح ها و نقش هاي موجود بسنده كند. ( بسنده كردن نه به معناي كپي برداري بلكه طراحي با موضوعات تكراري ) پس اين را بدانيد كه بعد از اينكه فتوشاپ را فرا گرفتيد، تازه وارد دنياي خلاقيت و رقابت شده ايد و اين است لذت كار كردن با فتوشاپ.

 

عكس - آموزش - آموزش - ويرايش - هنرمند - هنر - تصوير - تبليغات - دوره -

 

فتوشاپ یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای ویرایش تصویر و طراحی گرافیکی است که در بسیاری از حوزه‌ها به کار می‌رود. کاربرد های فتوشاپ بسیار متنوع است. یکی از کاربردهای اصلی آن در طراحی و ویرایش عکس‌های دیجیتال است. با استفاده از ابزارها و فیلترهای متنوع فتوشاپ، کاربران می‌توانند عکس‌هایشان را بهبود دهند، جزئیات را تغییر دهند، رنگ‌ها را تنظیم کنند و حتی تصاویر را از ابعاد و شکل‌های مختلفی برخوردار کنند.

 

علاوه بر این، فتوشاپ یک ابزار محبوب در طراحی گرافیکی و ویرایش تصاویر برای مصارف مختلف است. از طراحان لوگوها و برندهای تجاری گرفته تا هنرمندان دیجیتال، از فتوشاپ برای ایجاد طرح‌های خلاقانه، انیمیشن‌ها، و کارهای هنری متنوع استفاده می‌کنند. امکانات گسترده فتوشاپ از جمله ابزارهای پیچیده انتخاب رنگ، لایه‌ها، فیلترها و افکت‌های متنوع به طراحان این امکان را می‌دهد که ایده‌های خود را به واقعیت بپیوندند و آثاری منحصر به فرد ایجاد کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.