تعمير انواع اسپيكرهاي بلوتوثي و شارژي

اخبار و اطلاعيه هاي گروه شركت هاي MASS

تعمير انواع اسپيكرهاي بلوتوثي و شارژي

آروند فراز مهرگان با تعمير تخصصي اسپيكرهاي بلوتوثي و شارژي، به يكي از قطب‌هاي اصلي تعميرات اسپيكر وايرلس تبديل شده است.

اسپيكرهاي بلوتوثي با حذف محدوديت‌هاي سيم، امكان استفاده از بلندگو و اسپيكر را در هر شرايط محيطي فراهم كرده‌اند. اين دستگاه‌ها كه از محبوب‌ترين دستگاه‌ها ديجيتالي هستند، سفر به دل طبيعت و كوير، پيكنيك، مهماني‌ها و جشن‌هاي كوچك يا حتي انجام كارهاي روزانه در خانه و محل كار را براي همه افراد خوشايندتر كرده‌اند. چرا كه با استفاده از آن‌ها، كاربران بدون محدوديت مي‌توانند به موسيقي دلخواه خود گوش دهند و لحظاه خود را خاطره‌انگيزتر كنند.

طبيعتا بلندگوهاي تعبيه شده روي گوشي هوشمند، تبلت يا حتي لپ تاپ به خوبي و كيفيت اسپيكرهاي شارژي و اسپيكرهاي بلوتوثي نيستند. ضمن اينكه باتري گوشي و ساير منابع پخش، ظرفيت محدودي داشته و با استفاده از اسپيكرها حين پخش موزيك، شارژ گوشي با سرعت زيادي رو به اتمام خواهد رفت. به همين دليل هيچ يك از آن‌ها نمي‌توانند جايگزين خوبي براي اسپيكرهاي وايرلس باشند و صداي خروجي آن‌ها، كيفيت، رسايي و شفافيت صداي بلندگوهاي پورتابل را ندارد. بنابراين اين اسپيكرهاي بلوتوثي با قابليت‌هاي خاص خود توانسته‌اند جايگاه ويژه‌اي پيدا كنند.

اما اين بلندگوهاي بي سيم كنار همه مزايا و ويژگي‌هاي كاربردي كه در اختيار كاربران قرار مي‌دهند، نگراني‌ها و دغدغه‌هايي نيز براي افراد به همراه دارند. چرا كه اسپيكرهاي شارژي به دليل نوع كارايي خود، نسبت به بلندگوهاي بزرگ كه در جاي ثابت قرار مي‌گيرند بيشتر در معرض آسيب و خطرات مختلف هستند. در ادامه رايج‌ترين ايراداتي كه براي اسپيكرهاي وايرلس پيش خواهد آمد را با هم بررسي مي‌كنيم. البته لازم به ذكر است، همه موارد تنها به دليل سهل‌انگاري و خطاهاي كاربر پيش مي‌آيد.


رطوبت

لذت بردن از موسيقي هنگام شنا، آب تني، كنار دريا يا رودخانه و حين آب بازي يكي از بهترين حس‌هاي دنياست كه لحظاتي به ياد ماندني را براي هر فردي فراهم مي‌كند. ولي اگر اسپيكر شارژي مورد نظر در برابر آب و رطوبت مقاومت نداشته باشد، اين لذت به خسارت جدي اسپيكر بلوتوثي و هزينه‌هاي بالا براي كاربر منتهي خواهد شد. آب و رطوبت، باعث سوختگي يا از كار افتادگي قطعات داخلي اسپيكر مي‌شود. چرا كه بخشي از اين قطعات نسبت به آب حساس هستند و در صورت مرطوب شدن كاملا از كار مي‌افتند. بري مثال صفحه‌اي كه قطعات اصلي اسپيكر روي آن نصب شده است، جنسي نظير كاغذ دارد كه در صورت مرطوب شدن بافت آن كاملا آسيب مي‌بيند و براي تعمير اسپيكر بلوتوثي بايد يك مركز تخصصي براي تعمير آن پيدا كرد.

رطوبت و آب خوردگي اسپيكر شارژي

اگر اسپيكر وايرلسي كه نسبت به آب مقاومتي ندارد در مجاورت آب و رطوبت باشد، احتمال دارد كاربر شانس بياورد و رطوبت به بخش‌هاي حساس بلندگو نفوذ پيدا نكند. در اين حالت بايد پيش از آنكه آب در قطعات داخلي اسپيكر نفوذ كند، با استفاده از يك سشوار همه بدنه بلندگو را خشك كرد تا رطوبت اسپيكر كاملا از بين برود.

ولي در صورتي كه آب به نقاط حساس اسپيكر برسد، بلندگو بلافاصله از كار خواهد افتاد و احتمالا ديگر روشن نخواهد شد. بسياري از كابربران تصور مي‌كنند در اين حالت اسپيكر براي هميشه از كار افتاده است. اما اينطور نيست! بهتر است اسپيكر را به مراكز تعمير معتبر برد تا متخصصان فني شرايط اسپيكر بلوتوثي را بررسي كنند.

البته بايد به اين نكته توجه كرد، حتي اسپيكرهاي ضد آب هم سطح تحمل خاصي دارند و در صورتي كه بيش از حد استاندارد اعلام شده از سوي كمپاني در آب باقي بمانند، آسيب خواهند ديد.

ضربه

سهل‌انگاري در استفاده از اسپيكرهاي شارژي، مهم‌ترين عامل آسيب اين اسپيكرها است. بلندگوهاي وايرس، نظير هر دستگاه ديگري، نسبت به ضربه حساس هستند. افتادن از ارتفاع، برخورد محكم با اجسام، تكان‌هاي شديد و افتادن جسم سنگين روي اسپيكر از رايج‌ترين دلايل آسيب اين اسپيكرهاي بلوتوثي به شمار مي‌آيد. اگر كاربران اسپيكر خود را در محل امن و دور از دسترس كودكان قرار دهند، يا هنگام استفاده از آن حساسيت‌هاي بلندگو را در نظر بگيرند، باعث افزايش عمر مفيد كاركرد آن مي‌شوند. اين ايراد اغلب با صداهاي اضافه حين پخش موزيك، نظير خش خش و كاهش كيفيت صداي خروجي خود را نشان مي‌دهد. البته گاهي نيز با تكان دادن اسپيكر ممكن است صداهاي اضافه‌اي شنيده شود.

بنابراين با كمي دقت در كيفيت صداي خروجي و بررسي شرايط عمومي اسپيكر بي سيم، مي‌توان اين مورد را چك كرد. اما براي بررسي و تشخيص دقيق ايراد دستگاه و تعمير اسپيكر شارژي بهترين انتخاب، كمك گرفتن از متخصصان اين حوزه است.

 

براي مشاهده ادامه مطلب كليك كنيد: تعمير انواع اسپيكرهاي بلوتوثي و شارژي 

منبع: سايت آروند فراز مهرگان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.