چگونه بايد تلفن هوشمند قديمي خود را آماده فروش كنيم؟

اخبار و اطلاعيه هاي گروه شركت هاي MASS

چگونه بايد تلفن هوشمند قديمي خود را آماده فروش كنيم؟

بسياري از افراد تمايلي به نگهداشتن تلفن هوشمند قديمي خود ندارند و مايل هستند تا آن‌ها را فروخته يا به كسي هديه دهند. در اين مقاله از موبايلستان قصد داريم تا با اقدامات لازم براي آماده سازي تلفن هوشمند قديمي براي فروش آشنا شويم و به معرفي برخي روش‌ها در خصوص فروش يا هديه دادن آن بپردازيم. همراه موبايلستان باشيد تا در آموزش و ترفند گوشي هوشمند به بررسي اين اقدامات بپردازيم

اگر قصد داريد كه تلفن هوشمندتان را بفروشيد يا به فرد ديگري بدهيد، برخي نكات در اين بين وجود دارند كه حتما بايد به آن‌ها توجه نماييد. در واقع اين اقدامات باعث مي‌شوند كه اطلاعات شخصي‌تان در اختيار سايرين قرار نگيرد. همان‌طور كه مي‌دانيد، بسياري از كاربران در داخل تلفن‌هاي هوشمند خود اطلاعاتي دارند كه شخصي هستند و ممكن است كه قرار گيري آن‌ها در اختيار سايرين موجب ايجاد برخي مشكلات شود. در اين مقاله نكاتي را آموزش مي‌دهيم كه از طريق آن‌ها مي‌توان تمام اطلاعات موجود روي گوشي را حذف كرد. همچنين برخي مكان‌ها و سايت‌ها را نيز براي فروش تلفن هوشمندقديمي معرفي مي‌كنيم.

مطالب مرتبط:

فروش تلفن هوشمند

هيچ فرقي ندارد كه تلفن هوشمند قديمي‌تان را به چه كسي مي‌دهيد. حتما بايد پيش از دادن گوشي به وي، آن را تميز كنيد. اصلي‌ترين دليل براي اين موضوع، حفظ حريم خصوصي است. اما از سوي ديگر، انجام اين كار، استفاده از تلفن هوشمند را براي سايرين ساده‌تر مي‌كند و آن‌ها مي‌توانند هرچه راحت‌تر اطلاعات خود را در داخل آن قرار دهند. در زمان پاك سازي اطلاعات گوشي، چند نكته وجود دارد كه كاربران حتما بايد آن‌ها را در نظر بگيرند. در  آموزش و ترفند گوشي هوشمند به بررسي اين نكات و روش آماده سازي تلفن هوشمند قديمي براي فروش يا تحويل به فرد ديگر مي‌پردازيم.

۱- سيمكارت را از دستگاه خارج كنيد

اولين كاري كه بايد براي آماده سازي تلفن هوشمند قديمي‌تان براي فروش انجام دهيد، اين است كه سيمكارتتان را از آن خارج نماييد. حتي اگر در زمان خريد تلفن هوشمند جديد، يك سيمكارت جديد نيز خريده باشيد، باز هم بايد سيمكارت قديمي را از دستگاه خارج كنيد. دليل اين كار به وجود اطلاعات مخاطبان در داخل سيمكارت مربوط مي‌شود. در واقع برخي افراد مخاطبين خود را در داخل سيمكارت ذخيره مي‌كنند كه از اين طريق اگر سيمكارت در اختيار سايرين قرار گيرد، مي‌توانند به اطلاعات اين مخاطبين دسترسي داشته باشند.

در بسياري از تلفن‌هاي هوشمند فعلي، براي خارج كردن سيمكارت از گوشي بايد از طريق سوزن مخصوص اقدام كرد. البته اگر اين سوزن‌هاي مخصوص نداريد، جاي نگراني نيست. روش‌هاي ديگري نيز براي انجام اين كار وجود دارند كه ساده‌ترين آن‌ها، استفاده از يك سوزن خياطي عادي است.

۲- كارت حافظه دستگاه را جدا كنيد

بنابر آموزش و ترفند گوشي هوشمند٬ اگر تلفن هوشمند شما مجهز به كارت حافظه جانبي است، بايد آن را پيش از فروختن گوشي از دستگاه خارج كنيد. كارت حافظه اغلب در شيار كناره‌هاي دستگاه يا پشت باتري قرار مي‌گيرد.

بايد توجه داشته باشيد كه كارت حافظه حاوي اطلاعاتي است كه در آن ذخيره كرده‌ايد و پاك كردن آن باعث مي‌شود كه تمام اين اطلاعات از بين بروند. بنابراين، پيش از پاك كردن و فرمت آن، بهتر است كه از اطلاعات ضروري موجود در گوشي فايل پشتيبان تهيه كنيد و در صورت نياز، آن‌ها را به موبايل جديد انتقال دهيد.

۳- پاك كردن اطلاعات

حال نوبت به پاك كردن اطلاعات موجود روي خود گوشي رسيده است. دو روش ساده براي انجام اين كار وجود دارد. يكي از آن‌ها بدان صورت است كه بايد وارد بخش تنظيم گوشي شويد و در قسمتي تحت عنوان تهيه فايل پشتيبان و بازيابي (backup/restore) نسبت به بازگرداني گوشي به تنظيمات كارخانه اقدام كنيد. بازگرداندن گوشي به تنظيمات كارخانه باعث مي‌شود كه كل اطلاعات موجود روي گوشي حذف شوند. با استفاده از دكمه فيزيكي بازگرداني گوشي به تنظيمات كارخانه نيز مي‌توان اين كار را انجام داد (البته اين دكمه در هر تلفن هوشمند در جايگاه متفاوتي قرار گرفته است و در بسياري از آن‌ها نيز چنين دكمه‌اي وجود ندارد. بنابراين، بهترين راه اقدام كردن از طريق بخش تنظيمات گوشي است كه در بالا ذكر شد). البته بايد توجه داشته باشيد كه پيش از پاك سازي اطلاعات تلفن همراه، بهتر است كه نسبت به تهيه فايل پشتيبان از آن‌ها اقدام كنيد.

براي مشاهده ادامه مطلب كليك كنيد: چگونه بايد تلفن هوشمند قديمي خود را آماده فروش كنيم؟

منبع: سايت موبايلستان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.