برگزاري دومين دوره مهارت‌افزايي خبرنگاران علم و فناوري

منبع خبر: برگزاري دومين دوره مهارت‌افزايي خبرنگاران علم و فناوري


رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: دومين دوره مهارت افزايي خبرنگاران گروه‌هاي علم و فناوري ۲۵ تا ۲۷ شهريورماه توسط اين معاونت و دانشكده خبر  برگزار مي شود

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي معاونت علمي و فناوري رئيس جمهوري، پرويز كرمي مشاور معاون علمي و فناوري رييس جمهوري و رييس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي با اشاره به برگزاري دومين دوره مهارت افزايي خبرنگاران گروه هاي علمي و فناوري اظهار كرد: در راستاي تحقق اهداف و ماموريت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در ترويج و تثبيت گفتمان علم و فناوري در جامعه و نيز تحقق منويات رهبر فرزانه انقلاب مبني بر معرفي دقيق و عالمانه دستاوردها و پيشرفت هاي علمي و فناورانه كشور، اين دوره آموزشي براي ارتقاء و توان افزايي خبرنگاران حوزه هاي علم و فناوري ۲۶ و ۲۷ شهريورماه برگزار شود.
وي افزود: هدف از برگزاري دوره آموزشي و مهارت افزايي خبرنگاران اعتلا و توان افزايي سطح فعالان عرصه‌هاي مختلف رسانه‌اي در حوزه ي علم و فناوري، نخبگان و آشنايي هر چه بهتر ايشان با فعاليت هاي كشور در اين حوزه است. ارتقا و افزايش توانمندي در عرصه «ژورناليسم علمي» موضوع ديگري است كه در اين دوره، مورد تاكيد قرار خواهد گرفت.
كرمي با اشاره به تلاش براي تحقق اهداف كلان نقشه جامع علمي كشور در حوزه رسانه عنوان كرد: برابر با راهبرد كلان ۲ نقشه و براساس بند شماره ۷ راهبرد ملي و اقدام هاي شماره ۹ و ۱۱ اين نقشه كه استفاده از ظرفيت رسانه ها براي پيشبرد اهداف نظام علم و فناوري در كشور را رهنمون مي كند، دوره هاي مختلف آموزشي ارتقاء و توان افزايي خبرنگاران حوزه علم و فناوري توسط مركز اطلاع رساني معاونت علمي در دستور كار قرار گرفته است.
مشاور معاون علمي و فناوري رييس جمهوري، با بيان اينكه در پايان دومين دوره مهارت افزايي خبرنگاران گروه هاي علمي و فناوري، گواهينامه معتبر از سوي دانشكده خبر و اين مركز به شركت كنندگان اعطا مي شود، ادامه داد: از آنجايي كه اين دوره جنبه تخصصي دارد لازم است خبرنگاران متقاضي، مي بايست حداقل ۲ سال سابقه كار مفيد در حوزه علمي، فناوري را دارا باشند.
كرمي، با اشاره به برگزاري رايگان اين دوره، داشتن حداقل مدرك كارشناسي در گرايش‌هاي مرتبط را از ديگر شرايط حاضران عنوان كرد و گفت: دانش‌آموختگان يا دانشجويان رشته‌هاي روزنامه‌نگاري و مباحث علمي با تجربه نگارش مقالات و مطالب يا ساخت برنامه‌هاي تصويري نيز مي توانند براي ثبت نام در اين دوره، اقدام كنند.
مشاور رييس بنياد ملي نخبگان درباره نحوه ثبت نام خبرنگاران براي حضور در دوره مهارت افزايي علمي و فناوري توضيح داد: علاقمندان، تا پايان روز اداري چهارشنبه ۱۹شهريور فرصت دارند، براي شركت در اين دوره و كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن ۸۳۵۳۲۱۰۸ و ۸۳۵۳۲۱۰۷ تماس بگيرند. متقاضيان همچنين مي توانند از طريق رايانامه مركز روابط عمومي به آدرس pr@isti.ir يا نمابر به شماره ۸۸۶۱۲۴۰۳ ثبت نام به عمل آورند.
به گفته رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني معاونت علمي، روز ۲۵ شهريورماه نيز دوره مقدماتي و مياني آموزش خبرنگاري برگزار مي‌شود كه علاقمندان به آموزش خبر و گزارش‌نويسي مي‌توانند براي حضور در اين دوره حضور يابند.
وي در ادامه بيان كرد: پيرو تاكيد دكتر ستاري معاون محترم علمي و فناوري رييس جمهوري، مجموعه دوره ها و كارگاه هاي آموزشي و توان افزايي با هماهنگي اين مركز و همكاري ستادهاي توسعه فناوري راهبردي معاونت علمي در راستاي اجراي راهبرد ۲ نقشه جامعه علمي كشور به صورت استمراري و در رشته هاي مختلف در طول سال جريان خواهد داشت.
كرمي در پايان ابراز اميدواري كرد: با استمرار چنين دوره هايي، اهالي رسانه با كسب تجربه در «ژورناليسم علمي» بتوانند همپا و همراه دانشمندان و فناوران كشور در بروز ، ظهور و معرفي هر چه بهتر دستاوردها و پيشرفت هاي علم و فناوري كشور بيش از پيش، موفق باشند و با اجراي اين دوره ها، مقدمات گردهمايي و تاسيس انجمن فعالان ژورناليسم علمي و خبرنگاران حوزه علم و فناوري فراهم شود.


براي آگاهي از فعاليت هاي مدرسه عالي رسانه و دوره تخصصي بازيگري و كلاس هاي بازيگري  و همچنين دوره هاي گويندگي و اجرا مي توانيد از اين لينك ها استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.