آموزش فلش كردن گوشي هاي شيائومي (Xiaomi)

اخبار و اطلاعيه هاي گروه شركت هاي MASS

آموزش فلش كردن گوشي هاي شيائومي (Xiaomi)

آموزش فلش كردن گوشي هاي شيائومي (Xiaomi) را در اين مطلب داريم. گوشي هاي شيائومي از زمان ورود به بازار قابليت بوت لودر را داشتند، حتي زماني كه دسترسي روت امكان پذير نبود اين گوشي ها به راحتي امكان آن را به كاربران خود مي دادند تا اين كه گوگل نظارت شديد روي شيائومي اعمال كرد. همراه موبايلستان باشيد تا در آموزش و ترفند گوشي هوشمند به بررسي اين اقدامات بپردازيم.

با اين حال با بسته شدن بوت لودر روي شيائومي، دسترسي به edl هنوز هم پابرجا بود. edl روشي است كه كوالكام براي زماني كه دسترسي به ريكاوري يا فست بوت نداريم، بتوان از آن در فلش كردن گوشي استفاده كرد. در نتيجه صاحبان دستگاه‌هايي مثل ردمي نوت ۳ و مي ۵ همچنان مي‌توانستند از edl فلش بشوند.

هرچند كه الان ۲ سال است كه دسترسي به edl نيز در همه گوشي هاي شيائومي از بين رفته، بنابراين هر گوشي اين شركت كه نياز به فلش كردن داشته باشيد بايد ابتا آنلاك شود. البته نرم‌افزاري به نام Updater در خود گوشي وجود دارد كه به كمك آن مي‌توانيد رام‌هاي ريكاوري با پسوند زيپ را فلش كنيد. اما اين تنها در مواقعي امكان‌پذير است كه بخواهيد نسخه‌ي جديدتري از رام در حال اجرا را نصب كنيد.

فلش كردن گوشي هاي شيائومي با چند روش متفاوت

موبايلستان مي گويد: نسخه جديد با دو حالت developer و Stable عرضه مي شود، از سوي ديگر، اگر از رام چين استفاده مي‌كنيد، نمي‌توانيد با آپديتر رام گلوبال روي آن نصب كنيد و عكس اين حالت نيز ممكن نيست.

  • رام stable : رام‌هاي stable عملكرد پايداري دارند و هفته به هفته يا ماه به ماه منتشر مي شوند
  • developer يا توسعه دهندگان: به صورت هفتگي منتشر مي‌شوند و ممكن است از ويژگي‌هاي بيشتري داشته باشند؛ اما حالت بتا و آزمايشي داشته و نسبت به رام‌هاي استيبل پايداري كمتري دارند.

رام چين

رام چين به صورت پيش فرض روي گوشي هاي شيائومي با پك چين قرار دارد و پر از برنامه هاي چيني است. بايد بدانيد كه رام‌هاي چين فاقد هرگونه برنامه‌ي گوگل هستند و در صورت نياز به آن‌ها بايد از اينستالرهاي موجود استفاده كنيد.

رام جهاني با گلوبال

براي فلش كردن گوشي هاي شيائومي رام جهاني يا گلوبال مخصوص گوشي ها است كه در اروپا عرضه مي شوند، برنامه چيني ندارند و اكثرا روي آن ها برنامه خود گوگل نصب است، اما از طرفي روي اكثر گوشي هاي شيائومي كه با پردازنده مدياتك وارد بازار مي شوند،وجود ندارند.

از هر كدام از رام هاي مختلف چين Stable، چين developer، جهاني Stable و جهاني Developer نوع zip فايل براي استفاده در ريكاوري و نوع tar يا tgz براي استفاده در فست بوت وجود دارد.

نوعي از رام stable نيز براي فلش كردن گوشي هاي شيائومي وجود دارد كه تنها روي خود رام استيبل عرضه مي شود و امكان دارد كه سريعا براي چند دقيقه روي گوشي ظاهر شده و ديگر در دسترس نباشد.به اين نوع رام استيبل بتا گفته مي‌شود. شيائومي آن را به صورت رندوم براي تعدادي از كاربران منتشر مي‌كند و در صورتي كه بازخورد مثبتي دريافت كند آن را به طور رسمي منتشر مي‌كند.

دلايل آنلاك گوشي شيائومي

خب بايد بدانيد كه براي انتقال بين رام چين و رام گلوبال نياز مستقيم به آنلاك بوتلودر داريد.

بنابر آموزش و ترفند گوشي هوشمند٬ از جمله قابليت هاي آنلاك مي توان به فست بوت و همچنين نصب ديگر رام هاي دلخواه اشاره كرد. با نصب ريكاوري كاستوم قادر خواهيد بود رام‌هاي كاستوم مانند lineage را روي گوشي خود نصب كنيد. همچنين رفتن به edl نيز با باز شدن بوتلودر امكان پذير خواهد بود. كافي است در حالت فست‌بوت دستور fastboot oem edl را در cmd وارد كنيد.

توجه داشته باشيد كه چنانچه حافظه‌ي گوشي خود را encrypted كرده باشيد، آنلاك كردن مي‌تواند منجر به پاك شدن حافظه‌ي داخلي گوشي شما شود. بنابراين، قبل از هر اقدامي تهيه‌ي يك نسخه‌ي پشتيبان ضروري به نظر مي‌رسد.

براي مشاهده ادامه مطلب كليك كنيد: آموزش فلش كردن گوشي هاي شيائومي (Xiaomi)

منبع: سايت موبايلستان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.