10 نكته مهم و حيرت انگيز درباره‌ي ميكسر و پاور ميكسر

اخبار و اطلاعيه هاي گروه شركت هاي MASS

10 نكته مهم و حيرت انگيز درباره‌ي ميكسر و پاور ميكسر

 

آشنايي با ميكسر

يادگيري كار با ميكسر با وجود كليدها، فيدرها ودستگيره‌هاي مختلف، ممكن است در ابتدا دلهره‌آور به نظر برسد. اما به ياد داشته باشيد همه كانال‌هاي ميكسر تنظيمات مشابه و يكساني دارند. اگر نحوه تنظيم يكي از كانال‌هاي ميكسر را ياد بگيريد، مي‌توانيد همه كانال‌هاي آن را به راحتي مديريت و كنترل كنيد.

كانال‌هاي روي ميكسر، ورودي‌هاي مشخصي دارند. نظير XLR، 4/1 يا RCA. بعضي ورودي‌ها به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه هم براي ورودي‌هاي XLR ميكروفون و هم براي 1/4 قابل استفاده خواهند بود.

هر ميكسر Bus، Channel Strip، Equlaizer و قسمت‌هاي مهم ديگري دارد كه هريك وظايف و عملكرد خاصي را به عهده گرفته است. بررسي هريك از اين موارد حث بسيار مفصلي است كه در اين گزارش نمي‌گنجد. بنابراين براي آشنايي بيشتر با ميكسرها، اصطلاحات و انواع آن، راهنماي جامع ميكسر و پاور ميكسر صدا را مطالعه كنيد.

ميكسر ديجيتال يا آنالوگ

عموما ميكسرهاي آنالوگ به دليل كليدها، فيدرها و دستگيره‎هاي مختلفي كه روي خود دارند براي كاربران جذاب‌تر بوده و البته از نظر بسياري افراد كاربري آسان‌تري نيز دارند. اما در حقيقت عملكردهاي ميكسرهاي ديجيتال آسان‌تر است و قابليت‌هاي بيشتري نيز در اختيار شما قرار مي‌دهد. براي مثال تنها با لمس يك كليد روي ميكسر ديجيتال، مي‌توانيد سگينال‌ها را به مسيرها و افكت‌هاي از پيش برنامه‌ريزي شده هدايت كنيد.

علاوه براين بعضي از ميكسرهاي ديجيتال با پلاگين‌هاي نرم‌افزاري سازگار هستند كه قابليت‌ها و امكانات قابل توجهي در اختيار شما قرار مي‌دهد. همچنين به تازگي امكان مديريت برخي تنظيمات ميكسرهاي ديجيتال و تعمير ميكسر دايناكورد  از طريق لپ‌تاپ، گوشي هوشمند يا تبلت فراهم شده است.

 تعمير ميكسر بهرينگر همچنين مي‌توانند صداهاي همهمه، ناخواسته و مزاحم را كاملا حذف كنند. همچنين از كاربردي‌ترين ويژگي‌هاي ميكسرهاي ديجيتال مي‌توان به امكان ذخيره تنظيمات مربوط به ميكس اشاره كرد. يعني هنگامي كه تنظيمات خاصي را روي ميكسر ديجيتال اعمال كرده و از آن استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد آن را روي USB يا حافظه داخلي ذخيره كنيد و بعدها مجددا همان تنظيمات را بازخواني كنيد تا در زمانتان صرفه جويي شود. يكي ازمهمترين موارد درباره  تعمير ميكسرساندكرافت تجربه و مهارت شخص تعميركار است.

راهنماي خريد سيستم پي اي PA ويژه ميكسر صدا

ميكسرهاي آنالوگ به دليل داشتن هزينه‌هاي پايين‌تر و سهولت در استفاده هميشه محبوبيت خود را حفظ كرده‌اند. با توجه به اينكه ميكسرهاي آنالوگ با دستگيره‌هاي فيزيكي، سوييچ‌ و فيدرها كنترل مي‌شوند، عملكرد آن‌ها تا حدودي بصري‌تر از انواع ديجيتال است. از طرفي اغلب كاربران كليدها و فيدرهاي پيش روي خود را بهتر از منوهاي پنهان ميكسر ديجيتال درك مي‌كنند و استفاده از آن را آسان‌تر مي‌دانند. بنابراين بايد ببينيد نظر شما چيست؟ كارايي و قابليت‌هاي بيشتر يا كاربري بصري‌تر؟ كدام يك براي شما اهميت بيشتري خواهد داشت؟ از تعمير ميكسر مايداس چيزي مي‌دانيد؟

هر دو ميكسر آنالوگ و ديجيتال، مي‌توانند صدا را با كيفيت بسيار بالايي انتقال دهند و كارايي كافي را براي رضايت شما خواهند داشت. به همين دليل نمي‌توان گفت محدوديت خاصي در آن‌ها وجود دارد كه مانع از انتخابشان شود.

براي تعمير ميكسر دايناكورد ٬ تعمير ميكسرساندكرافت ٬ تعمير ميكسر مايداس ٬ تعمير ميكسر بهرينگر مطمئنا شركت بزرگ آروند افزار بهترين گزينه خواهد بود.

ميكسر يا پاور ميكسر

پاور ميكسرها داراي آمپلي فاير يا تقويت كننده هستند كه باعث مي‌شود نيازي به تهيه آمپلي فاير جداگانه نباشد. بنابراين اغلب پاور ميكسرها در يك سيستم PA حمل آسان‌تر، تنظيمات راحت‌تر و قيمت كمتري دارند. اما از طرفي ممكن است پاور ميكسرها كه داراي آمپلي فاير هستند، نسبت به ميكسرهاي صدا كه به طور جداگانه به آمپلي فاير متصل مي‌شوند خروجي ضعيف‌تري داشته باشند. بنابراين احتمال اينكه بتوان از آن‌ها در محيط‌ها و در مقياس‌هاي بزرگ استفاده كرد، بسيار كم خواهد بود.تعمير پاور ميكسر صدا 

نكته ديگر آنكه تهيه پاور ميكسر بي شك مقرون به صرفه خواهد بود. چرا كه در صورت ارتقاي اين دستگاه، شما ميكسر و آمپلي فاير را همزمان ارتقا خواهيد داد. تعمير پاور ميكسر صدا 

براي مشاهده ادامه مطلب كليك كنيد‌: نكات مهم درباره‌ي ميكسر و پاور ميكسر

منبع: سايت آروند 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.