معرفي بازيگران مشهوري كه در آغاز راه تست بازيگري دادند

 

تست انتخاب بازيگر عليرضا اميني براي ساخت سريال ترسناك “احضار”

عليرضا اميني كارگرداني كه دو فيلم آخرش “بلوك نه خروجي دو” و “دلتا ايكس” هيچ كدام اكران نشده اند اين روز ها سرگرم تست انتخاب بازيگر براي ساخت يك سريال است.اين سريال كه در ژانر هارور يا ترسناك توليد خواهد شد توسط رامين عباسي زاده تهيه كننده آثاري چون “او يك فرشته بود” و “انقلاب زيبا”

عليرضا اميني كارگرداني كه دو فيلم آخرش “بلوك نه خروجي دو” و “دلتا ايكس” هيچ كدام اكران نشده اند اين روز ها سرگرم تست انتخاب بازيگر براي ساخت يك سريال است.اين سريال كه در ژانر هارور يا ترسناك توليد خواهد شد توسط رامين عباسي زاده تهيه كننده آثاري چون “او يك فرشته بود” و “انقلاب زيبا” تهيه مي شود و گويا بناست در شبكه نمايش خانگي عرضه شود.جالب است كه نام اين سريال “احضار” است؛ همنام اثري كه دو سال قبل “جيمز ون” كارگردان مالزيايي فعال در هاليوود، متخصص در ژانر هارور و خالق “اره” ساخته بود . البته كه در ايران هم عليرضا افخمي برادر كوچكتر بهروز مدتهاست كه سرگرم نگارش سريالي با همين نام مي باشد!

هنوز وقت اطلاع رساني نشده!!! براي آگهي از روند برگزاري تست انتخاب بازيگر اين سريال ابتدا به سراغ عليرضا اميني كارگردان پروژه رفته و از او توضيح خواستيم اما وي از ما خواست در اين رابطه با تهيه كننده صحبت كنيم و رامين عباسي زاده تهيه كننده كار هم كمترين توضيحي درباره كار نداد با اين توجيه كه خود در زمان مناسب در اين باره اطلاع رساني خواهد كرد. اين فقر اطلاع رساني باعث شد ناچار شويم به گونه اي غيرمستقيم از روند برگزاري تست بازيگري سريال اطلاعات كسب كنيم. مشاهدات “خانم جيم” يكي از خبرنگاران سينماژورنال در قالب يك علاقمند بازيگري در يكي از روزهاي آخر هفته گذشته به آدرسي كه براي تست بازيگري “احضار” در اختيارش گذاشته بودند رفت و مشاهدات خود از اين تست را واو به واو منعكس كرد.

به اين علاقمندنما كه از اينجا “خانم جيم” خطاب مي شود، گفته شده بود كه بايد بين ساعت ۱۱ تا ۱۷ در محل برگزاري تست كه در يكي از نقاط شمالي تهران واقع شده بود حاضر شود . وي حدودا حوالي ساعت ۱۳ به محل برگزاري تست رسيد و البته كه در بدو ورود مواجه شد با ازدحام علاقمندان دختر و پسري كه از جاي جاي ايران براي حضور در تست آمده بودند.

دو ساعت و ۴۵ دقيقه زير آفتاب

ابتداي كار علاقمندان درون ساختمان محل برگزاري تست اجتماع كرده بودند اما تعداد بالاي نفرات و ازدحام و سروصداي بيش از حد موجب گشت تمامي افراد به حياط محل برگزاري هدايت شوند؛ البته كه در حياط هم اين تابش شديد آفتاب بود كه بيش از هر چيز رخ مي نمود.

“خانم جيم” حدودا دو ساعت و ۴۵ دقيقه اي در حياط و تحت تابش مستقيم آفتاب حضور داشت تا در نهايت شانس به وي رو كرد و براي تست فراخوانده شد.

جدا كردن سرمايه داران از بي سرمايه ها

در بدو تست و بعد از پرسيدن درباره مشخصات، اين سوال مطرح شد كه آيا “خانم جيم” مي تواند در توليد پروژه به عنوان سرمايه گذار حضور داشته باشد . وقتي ايشان به صراحت جواب داد كه براي تست آمده است و نه براي سرمايه گذاري نگاه ها نسبت به وي كمي تغيير كرد و البته از همين جا بود كه مسير “خانم جيم” از آن ها كه پاسخشان مثبت بود جدا شد.

“خانم جيم” نمي توانست سرمايه گذاري كند براي همين توسط يك شخص ناشناخته محك زده شد مطابق بر اعلام قبلي بنا بر اين بود كه تست بازيگري توسط ليلا بلوكات برگزار شود اما از آنجا كه پاسخ “خانم جيم” به پرسش كليدي مرتبط با سرمايه گذاري، منفي بود ايشان اين شانس را نيافتند كه توسط اين بازيگر محك زده شوند! بجاي بلوكات، شخصي ديگر كه بلحاظ حرفه اي ناشناخته بود يك سري سوال كلي از “خانم جيم” پرسيد و سپس متني كه انگار سكانس ابتدايي “احضار” بود را در اختيار وي گذاشت و از او خواست همان را برايش اجرا كند. جالب است كه از نگاه “خانم جيم” اين متن كه در آن وضعيت دختري روايت مي شد كه هراسان از خانه بيرون مي آيد شباهتهاي زيادي داشت با سكانسي از فيلم تازه كامران قدكچيان با عنوان “جنون”! بعد از اجراي اين سكانس هم بدون اينكه نتيجه قطعي به “خانم جيم” اعلام شود به او گفته شد كه در صورت لزوم با وي تماس گرفته خواهد شد.

ديگر چهره هاي حاضر در تست بازيگري اين ها مشاهدات “خانم جيم” از روند برگزاري تست بود اما به جز اين، شنيده هاي ديگري هم درباره سريال “احضار” وجود دارد و از جمله اينكه به جز ليلا بلوكات بازيگراني چون رضا رويگري و مجيد مظفري نيز به طور متناوب به عنوان تست گيرنده در اين پروژه حضور داشته اند.

مجيد مظفري : فقط با تهيه كننده سريال دوست هستم؛ همين!

مجيد مظفري بازيگر قديمي سينماي ايران كه بواسطه ايفاي نقش در سه فيلم مطرح بهرام بيضايي يعني “مسافران”، “سگ كشي” و “وقتي همه خوابيم” جايگاهي معتبر در عرصه بازيگري يافته در گفتگو با سينماژورنال اما حضورش در اين پروژه را تكذيب كرده و گفت : تست بازيگري اين پروژه هيچ ارتباطي به من ندارد و نمي دانم چرا چنين خبري درباره من شايعه شده است.

مظفري درباره اينكه آيا به عنوان بازيگر در اين پروژه حضور خواهد داشت يا نه نيز بيان كرد : تن ها ارتباطم با اين پروژه آن است كه تهيه كننده آن رامين عباسي زاده از دوستان من است و نه درباره حضورم در اين كار صحبتي طرح شده و نه درباره تست بازيگري.

رضا رويگري : استقبال از اين تست فوق العاده بود اما حتي يك نفر كه بتوان اسمش را بازيگر گذاشت نديدمرضا رويگري بازيگر شناخته شده سينما و تلويزيون برخلاف مظفري نه تن ها حضورش به عنوان تست گيرنده را تاييد كرد كه توضيحاتي را نيز درباره روند تست ارائه كرد.

رويگري با اشاره به اينكه از طريق يكي از دستياران عليرضا اميني براي شركت در اين تست دعوت شده است به سينماژورنال گفت : استقبال از اين تست بازيگري فوق العاده زياد بود و تقريبا از همه جاي ايران هم علاقمندان آمده بودند و من نيز فقط به عنوان تست گيرنده حضور داشتم و لاغير.

وي در تشريح وضعيت كيفي آن ها كه مورد ارزيابي وي قرار گرفته بودند بيان داشت : راستش را بخواهيد واقعا استعدادي كه بگويم حتما آينده خوبي در انتظارش است نديدم . شايد من سختگير شده ام اما واقعيت اين است كه در چند ساعتي كه حضور داشتم حتي يك نفر كه بتوانم اسمش را بازيگر بگذارم نديدم.

رويگري كه در كنار بازيگري سابقه آوازخواني دارد خاطرنشان ساخت : در همان يك روزي كه در پروژه حضور داشتم حدودا از ۷۰ تا ۸۰ نفر تست گرفتم اما متاسفانه هيچ كدام نظرم را جلب نكردند.

اين بازيگر پيشكسوت و خوش مشرب درباره اينكه آيا خودش هم به عنوان بازيگر در سريال “احضار” حضور خواهد داشت به سينماژورنال گفت : نه، هيچ صحبتي در اين باره با من صورت نگرفته است و من فقط براي تست بازيگري رفتم.

بلوكات : مهم استعداد، سادگي و بيان روان است

سومين تست گيرنده اي كه مورد پرسش سينماژورنال قرار گرفت ليلا بلوكات بود كه البته به دليل پاره اي درگيري ها نتوانست با ما گفتگو كند اما رجوع به صفحه شخصي ايشان در يكي از شبكه هاي اجتماعي كافي بود تا اطلاعات تكميلي درباره پروژه “احضار” به دست آوريم.

ليلا بلوكات در صفحه اجتماعيش با مژده دادن به مخاطباني كه همواره از وي مي خواسته اند درباره ورود به عرصه بازيگري آن ها را راهنمايي كند ( ! ) از پروژه “احضار” گفته كه در در مرحله انتخاب بازيگر است و البته براي تست بازيگري نيز هيچ محدوديت سني ندارد چرا كه دست اندركاران توليد دنبال يك مجموعه بازيگر تازه كار و با استعداد و البته در هر سني ( ! ) هستند.

از نگاه ليلا بلوكات آنچه براي دست اندركاران اين پروژه مهم است استعداد، سادگي و بيان روان است.

برگزاري تست در شهرستانها

در كنار اطلاعات برآمده از صفحه شخصي بلوكات، سينماژورنال از يكي از منابع نزديك به پروژه شنيد كه گويا “احضار” بيشتر از دو ماهي مي شود كه در پروسه تست انتخاب بازيگري به سر مي برد و در اين مدت بيشتر از ۱۰۰۰ نفر علاقمند هم تست داده اند.

گويا گروه توليد براي تست كردن چهره هاي مستعد شهرستاني قصد سفر به شهرستان ها و برگزاري تست بازيگري در برخي شهر ها را هم دارند.

مدعي احضار ارواح و دوستان باهوش اش

درباره خط داستاني سريال “احضار” هم همين قدر شنيده شده كه ماجرايي درباره شخصيتي را روايت مي كند كه ادعا مي كند توانايي احضار ارواح و برقراري ارتباط با آن ها را داراست . محك خوردن ادعاي اين شخص توسط گروهي از دوستانش است كه گره اصلي درام را شكل مي دهد.

 

تست براي بازيگري در خندوانه

اين روز ها تمام شنيده ها از « خندوانه » حاكي از تغييرات ويژه در اين برنامه است . تغييراتي كه از حضور مهمان ها و چهره هاي برجسته كشور از عيد سعيد فطر شروع شده و تا به امروز كه آيتمي جديد را با حضور مردم فراخوان داده اند، ادامه دارد.

هومن رازدار مشاور رسانه اي برنامه تلويزيوني « خندوانه » در گفتگويي در خصوص اضافه شدن بخشي جديد در اين برنامه گفت : ما هميشه در پلي بك هاي « خندوانه » وله هايي را مي سازيم كه هميشه عده اي بازيگر دارد و از قبل از اين بازيگران تست بازي گرفته مي شود . اما در حال حاضر با توجه به زمان محدودي كه براي ساخت و گرفتن تست بازيگران داشتيم، مجبور شديم از فضاي مجازي و ابزارهايي كه در اختيار داريم، براي اطلاع رساني استفاده كنيم و از اين طريق به مردم فراخوان بدهيم.

رازدار در پايان با بيان اينكه پخش اين آيتم جديد همچنان مشخص نيست، در خصوص چگونگي حضور مخاطبان در اين بخش عنوان كرد : كساني كه دوست دارند در اين قسمت از برنامه حضور داشته باشند، عكس و نام و نام خانوادگي خودشان را به آدرسي كه داديم ارسال مي كنند و ما هم از بين اين دوستان عده اي را براي بازي انتخاب مي كنيم . آن ها براي گرفتن تست بازيگري دعوت مي شوند تا در ادامه با آنهايي كه تست بازيگري را با موفقيت پشت سر گذاشته اند، روز و روند ضبط آيتم ها را هماهنگ كنيم.

معرفي بازيگران مشهوري كه در آغاز راه تست بازيگري دادند

هر بازيگري براي ورود به عرصه بازيگري مستلزم گذراندن تست هاي بازيگري مختلف مي باشد . در اين بين برخي از افراد انجام بازيگري را به راحتي مي پذيرند و عده اي ديگر نيز با توجه به سابقه شان، آن را رد مي كنند . اينبار در گزارش ويژه به سراغ معرفي بازيگران مشهوري رفته ايم كه پيش از به شهرت رسيدنشان در تست هاي بازيگري شركت مي كردند و ويدئوهايي نيز از اين تست هاي بازيگري منتشر شده است .

1.هيو لائوري ( Hugh Laurie ) : بازيگر محبوب و معروف سريال « House M.D » كه توانست با اين سريال جوايز ريز و درشت فراواني را به منزل ببرد، با اينكه سابقه اي طولاني در عرصه بازيگري داشت اما تصميم گرفت براي نقش دكتر گرگوري هاوس در اين سريال تست بازيگري دهد.

2.ست روگن ( Seth Rogen ) : ست روگن پس از اينكه توانست به موفقيت هاي نصفه و نيمه اي در اجراي كمدي در ونكوور كانادا دست پيدا كند، براي گذراندن يك بازيگري نزد تهيه كننده، جود آپاتوف رفت تا بتواند شانسي براي حضور در سريال « Freaks and Geeks » محصول سال 1999 داشته باشد . خوشبختانه تست بازيگري وي با موفقيت انجام شد و به همين جهت خانواده اش از ونكوور به لس آنجلس نقل مكان كردند تا او بتواند به راحتي در هاليوود مشغول به كار شود .

3.مايلي سايروس ( Miley Cyrus ) : دختر شرور و پر دردسر اين روزهاي موسيقي جهان، در ابتدا به عنوان بازيگر خود را مطرح كرد . سايروس در سن 11 سالگي براي بازي در يك نقش فرعي در شوي تلويزيوني « هانا مونتانا » تست بازيگري داد اما تهيه كنندگان كه به شدت از تست بازيگري او راضي بودند و حس مي كردند كه او همان هانا مونتاناي شيرين است، نقش اصلي را در اختيار او قرار دادند؛ البته سايروس در سالهاي بعد ابدا شباهتي به دختر شيرين و محبوب پيدا نكرد و در حال حاضر كنترل او براي انجام ندادن حركات عجيب و غريب تقريبا غيرممكن مي باشد!

4.جنيفر لارنس ( Jennifer Lawrence ) : ستاره اين روزهاي هاليوود كه به نظر مي رسد تقريبا هر سال مي توان از او به عنوان نامزد اسكار نام برد، در دوران جواني تست هاي بازيگري زيادي براي حضور در پروژه هاي سينمايي گذرانده بود . يكي از اين تست هايي كه فيلم آن نيز موجود مي باشد مربوط به اثري به نام « Lullaby » بود كه ظاهرا لارنس در آن رد شد.

5.متيو مك كناهي ( Matthew McConaughey ) : بازيگر محبوب سريال « كارگاهان واقعي » كه با فيلم « كلوپ خريداران دالاس » موفق به دريافت اسكار نيز شد، بصورت تصادفي براي انجام يك تست بازيگري براي فيلم « Dazed & Confused » دعوت شد . در واقع جريان از اين قرار بود كه بازيگردان اين فيلم يك شب را در كافه اي كه متيو مك كناهي در آن كار مي كرده با حالت سرمست گذرانده و سپس تصميم گرفته تا از او در فيلم جديدي كه در حال ساخت بودند استفاده نمايد! نكته جالب درباره تست بازيگري مك كناهي اين است كه او نحوه بيان و اداي كلماتش هيچ تفاوت مشخصي با سالهايي كه در كافه كار مي كرده ندارد!

 

 

تست بازيگري - تست بازيگري - بازيگري - بازيگر - بازيگر - كارگاه - سينما - تلويزيون - تست - بازيگري -

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.